Tindran dret a una bonificació del 50 per 100 de la quota íntegra de l’impost els béns immobles que tinguin ús exclusiu d’habitatge, en els quals s’hagin instal·lat sistemes per l’aprofitament tèrmic o elèctric de l’energia provinent del sol durant els cinc períodes impositius posteriors a la instal·lació, d’acord amb les condicions següents:
• Que les instal·lacions no vinguin imposades per les ordenances municipals o altra normativa sectorial aplicable.
• Que els col·lectors estiguin homologats per l’administració competent.
• Que l’habitatge no estigui en supòsit de fora d’ordenació, volum disconforme o es trobi situat en zona no legalitzada.
• Que s’hagi obtingut i abonat la llicència d’obres per la instal·lació del sistema.
• La bonificació s’haurà de sol·licitar per l’interessat abans del 31 de desembre de l’exercici anterior i juntament amb la sol·licitud s’haurà d’aportar el certificat d’homologació de la instal·lació, localització i fotografies d’aquesta i certificat que acrediti que la instal·lació està en funcionament.
• La suma de la bonificació aplicada durant els cinc períodes impositius serà de, com a màxim, l’import del cost de la instal·lació (material i instal·lació) del sistema per l’aprofitament tèrmic o elèctric de l’energia provinent del sol, per la qual cosa, juntament amb la sol·licitud, s’haurà de presentar la factura que en justifiqui el cost.
Bonificació de fins al 90 per cent de la quota de l’impost en el cas de construccions, instal·lacions i obres que es realitzin específicament per tal d’incorporar sistemes d’aprofitament tèrmic o elèctric de l’energia solar, sistemes per l’aprofitament d’energies alternatives com són la eòlica i la geotèrmia, així com sistemes que permetin l’estalvi d’aigua, sense estar obligats a això per la normativa urbanística o les ordenances municipals. L’aplicació d’aquesta bonificació està condicionada a que les instal·lacions per a la producció de calor incloguin col·lectors que disposin de la corresponent homologació de l’administració competent. Per això s’haurà de presentar el certificat d’homologació dels col·lectors i còpia del projecte tècnic que acompanya sol·licitud de la llicència el qual ha d’incloure la instal·lació del sistema per l’aprofitament tèrmic o elèctric de l’energia solar i alternatives i del sistema per l’estalvi d’aigua. La bonificació prevista en aquest paràgraf s’aplicarà a la quota resultant d’aplicar, si escau, la bonificació a que es refereix el punt primer d’aquest article.